• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами

Створення доступного освітнього середовища для для навчання осіб з особливими освітніми потребами

За останні десятиліття в Україні збільшилась кількість дітей з особливими освітніми потребами, які потребують посильної уваги з боку родини і держави. І, сьогодні, напевно, як ніколи державна політика спрямована на створення кожній дитині, що має особливі освітні потреби, умов для здобуття освіти відповідно до її здібностей і спроможностей. Це закріплено в Конституції України, Законі України «Про освіту» та «Концепції Нова українська школа».

Основне завдання навчального закладу – створити умови для одержання цими дітьми якісної освіти, сформувати життєві навички, адаптувати до реалій життя.

А тому у нашому закладі велика увага приділяється створенню найсприятливіших умов для здобуття якісної освіти цією категорією дітей.

Переш за все, приваблює своїм дизайном саме приміщення закладу та навчальні кабінети, світлі, естетично оформлені, з сучасними меблями.

У класних кімнатах враховано використання кольорів, розташування меблів і обладнання, декоративних рослин, що сприяє максимальному використанню денного світла і рівномірному освітленню приміщень.

У закладі дотримується повітряно – тепловий режим. Приміщення обладнане системою центрального опалення, що забезпечує сприятливі мікрокліматичні умови внутрішнього середовища. Чистота повітря забезпечується регулярністю вологого прибирання та провітрювання.

Зручний доступ до самого приміщення закладу освіти.

Педагоги нашого закладу освіти добре розуміють, що досягти ефективності педагогічної діяльності з дітьми з особливими потребами можна лише за умови, що складовою частиною освітнього процесу будуть толерантність, справедливість, доброзичливість і повага людей. Виховання такої дитини повинно бути у сто разів ніжнішим, чуйнішим, дбайливішим.

Місія закладу освіти і педагога – врятувати цих дітей, ввести їх у світ суспільства, духовного життя, сприяти їхньому становленню.

У загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів с. Кукли у 2020-2021 н. р. навчається п’ятеро дітей з особливими освітніми потребами. З них троє здобувають освіту на індивідуальній формі навчання, двоє – на інклюзивній формі навчання.

У минулому навчальному році у закладі освіти відкрито інклюзивний клас та введено ставку асистента вчителя.

Наш заклад – це заклад освіти, який відкритий для всіх дітей, незалежно від їхніх фізичних, соціальних чи інших особливостей. Характерною ознакою для нього є залучення батьків до співпраці з педагогами та фахівцями для надання спеціальних послуг відповідно до різних освітніх потреб дітей.

Для дітей з особливими освітніми потребами створені належні умови для здобуття освіти відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей, створено позитивний клімат шкільного середовища. Учням надаються психолого – педагогічні та корекційно–розвиткові послуги (згідно висновку фахівців інклюзивно-ресурсного центру).

Під час здійснення освітнього процесу педагоги, які працюють із дітьми з особливими освітніми потребами, застосовують особистісно-орієнтовані методи навчання, організовують освітній процес із врахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей. Педагоги проявляють справжній гуманізм у ставленні до дітей з особливими освітніми потребами. Віра в успіх, прийняття їх такими, якими вони є, чутливість до їхніх проблем, повага до особистості та симпатія – усе це людяні, гармонійні взаємини, які допомагають і вчителю, і дитині досягати набагато більшого.

У закладі створена своєрідна мережа підтримки. Всі працівники та адміністрація школи, всі, хто працює з дитиною з особливими освітніми потребами, допомагають один одному, обмінюються знаннями, використовують всі ресурси для досягнення головної мети – реалізації дитиною її потенційних можливостей.

Реалізація інклюзивної освіти у нашому навчальному закладі вже дає певні результати. Перш за все, вона відкрила можливість перетворити життя поза суспільством на повноцінне життя в соціумі для дітей з особливими освітніми потребами.

Я знаю, люди, дуже важко всім, і серце так стискається до болю.

Та дуже прошу, прошу не спішіть, ви не спішіть жалітися на долю.

Якщо ти зрячий і навколо веселка барвами сія,

То дякуй Богу, бо незрячому в житті радості цієї вже нема…

Якщо ногами босими в росу ти на світанку ступити можеш,

То дякуй долі і згадай людей – хто не можуть це зробити.

Ви чуєте, як у гаю співає соловей чи листям шелестить тополя,

То ви щасливі, бо вам дано слух, а багатьом це не дарує доля.

То прошу: подивіться навкруги і милосердні будьте до чужого болю,

А нарікати не спішіть і не спішіть жалітися на долю…

Кiлькiсть переглядiв: 118

Коментарi